Saturday, April 3, 2010

ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား၏ ပံုေတာ္အစစ္


"ဟင္းေမႊေယာက္မသည္ ဟင္း၏အရသာကို မသိႏိုင္သကဲ့သို႔
လူမိုက္သည္လည္း အသက္ရွည္သမွ် ပညာရွိကို ဆည္းကပ္ ေနထိုင္ရေသာ္လည္း (ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္၊ ပဋိေဝဒ ဟူေသာ) တရားကို မသိႏိုင္ေပ။"
ဓမၼပဒ (၆၄) ဥဒါရိေတၳရ ဝတၳဳ
ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတို႔

ယခုျမင္ရေသာပံုေတာ္မွာ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား၏ ပံုေတာ္အစစ္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုပံုကို လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူသည့္ေနရာျဖစ္ေသာ မဟာေဗာဓိ ေညာင္ပင္ရင္းတြင္ ႏိုင္ငံျခားေယာဂီ တေယာက္ ဓါတ္ပံုရိုက္ကူးထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤပံုေတာ္မွာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား၏ ပံုေတာ္အစစ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အလြန္ထူးျခားေသာ ပံုေတာ္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ပံုေတာ္အစစ္အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဓမၼပရိသတ္ႀကီးကို စာေရးသူ ရွင္းျပမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ပထမတြင္ ဤပံုေတာ္၏ရာဇဝင္ကို ရွင္းျပလိုပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ႏိုင္ငံျခားမွ ဘာသာျခား အမ်ဳိးသမီးတဦးသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္မ်ားကို ေလ့လာဖတ္ရႈရာမွ ဗုဒၶဘာသာ၏ အဆံုးအမမ်ားကို ယံုၾကည္သက္ဝင္လာပါသည္။ ထိုမွတဆင့္ လက္လွမ္းမီသမွ် ဗုဒၶစာေပမ်ားကို အခ်ိန္ရလွ်င္ရခ်င္း ေလ့လာဖတ္ရႈ မွတ္သားမႈမ်ား ျပဳလုပ္ပါေတာ့သည္။

ထိုအခါ စာေပမ်ားကို ဖတ္ရာကို အားရတင္းတိမ္ျခင္း မရွိပဲ ဗုဒၶဘာသာ၏ အႏွစ္သာရျဖစ္ေသာ သစၥာေလးပါး တရားေတာ္မ်ားကို က်င့္ၾကံပြားမ်ား အားထုတ္ရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္ေတာ့သည္။ ထိုဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူရာေဒသျဖစ္ေသာ ဗုဒၶဂါယာသို႔ ေရာက္ရွိလာပါသည္။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာျပဳရာ ေဒသမ်ားသို႔ သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ရင္း ျမတ္စြာဘုရား၏ မူလပံုေတာ္အစစ္ကို ဖူးေျမာ္ခ်င္သည့္ သဒၶါတရား ျဖစ္ေပၚလာပါသည္။

သို႔ရာတြင္ ေလာကတြင္ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူမ၏စိတ္အၾကံသည္ မျဖစ္ႏိုင္မွန္းလည္း သိပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ဗုဒၶစာေပထဲတြင္ သစၥာအဓိဌာန္ ျပဳပါက အလိုရွိရာ ေတာင့္တရာ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းသိ၍ သစၥာအဓိဌာန္ျပဳရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါေတာ့သည္။ သို႔ရာတြင္ သာမန္ သစၥာအဓိဌာန္ မဟုတ္ပါပဲ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူသည့္ မဟာေဗာဓိေညာင္ပင္ရင္းတြင္ အႏွစ္ (၂ဝ) အားထုတ္ၿပီး အဓိဌာန္ျပည့္ၿပီးသည့္ ေန႔တြင္ မဟာေဗာဓိပင္ကို ဓါတ္ပံုရိုက္ၿပီး ရိုက္သည့္ပံုတြင္ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား ပံုေတာ္ထင္ေစရန္ သစၥာျပဳပါသည္။

သစၥာျပဳၿပီး အဓိဌာန္ထားသည့္အတိုင္း ႏိုင္ငံျခားေယာဂီသည္ အႏွစ္ (၂ဝ)ပတ္လံုး ႀကီးစြာေသာလံု႔လျဖင့္ တရားအားထုတ္ပါသည္။ တရားအားထုတ္ရာတြင္လည္း အခက္အခဲေပါင္းမ်ားစြာကို ေက်ာ္ျဖတ္ကာ အားထုတ္ခဲ့ပါသည္။ အခ်ိန္တေရြ႕ေရြ႕ကုန္ကာ အႏွစ္ (၂ဝ) တင္းတင္းျပည့္သည့္ေန႔ ေရာက္လာပါေတာ့သည္။ ထိုျပည့္ေသာေန႔တြင္ သူ၏စိတ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားမွလြဲ၍ ဘာမွ စိတ္မရွိေတာ့ေခ်။ စိတ္မွာလည္း အလြန္ျဖဴစင္ၿပီး ၾကည္လင္ေနပါသည္။

ဤသို႔ၾကည္လင္ေသာ စိတ္ဓါတ္၊ ယံုၾကည္ေသာ သဒၶါတရားတို႔ျဖင့္ အဓိဌာန္ျပဳထားသည့္ အတိုင္း မဟာေဗာဓိေညာင္ပင္ကို ဓါတ္ပံုရိုက္ပါသည္။ သူမ၏စိတ္တြင္လည္း ျမတ္စြာဘုရား၏ပံုေတာ္ ေပၚမည္ဆိုတာ ယံုၾကည္မႈ တထစ္ခ်ရွိပါသည္။ ထင္ထားသည့္အတိုင္းပင္ ကူးသည့္ဓါတ္ပံုတြင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ပံုေတာ္ ေပၚလာပါေတာ့သည္။ ထိုပံုမွာ ယခုပူေဇာ္ထားသည့္ပံုပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ ဤပံုေတာ္မွာ ပံုေတာ္အစစ္ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေထာက္ခံသည့္ ပုဂၢိဳလ္၏အေၾကာင္းကို ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထပ္၍တင္ဆက္ထားပါသည္။

ဓမၼစာအုပ္က႑တြင္ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအေနျဖင့္ ေမာင္းေထာင္ ေျမဇင္းဆရာေတာ္၏ ဓမၼရသ စာအုပ္မ်ားကို ေရွးဦးစြာ ဖတ္ထားေစလိုပါသည္။ ဆရာေတာ္သည္ ကႏၷီေရႊသိမ္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ တပည့္ရင္းျခာ ျဖစ္ပါသည္။ ကႏၷီေရႊသိမ္ ဆရာေတာ္၏ ေထရုပတၱိကို ေက်ာ္နႏၵေအာင္၏ ဝိပႆနာ အားထုတ္နည္းမ်ား စာအုပ္တြင္၎၊ ဓမၼစရိယ ဦးေဌးလိႈင္၏ ရဟႏာၱႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ား စာအုပ္တြင္၎ ဖတ္ရႈႏိုုင္ပါသည္။

ေမာင္းေထာင္ ေျမဇင္း ဆရာေတာ္သည္ ကႏၷီေရႊသိမ္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ နည္းနိသယအတိုင္း သမထ ဝိပႆနာ တရားမ်ား သင္ျပေပးခဲ့သည့္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ (၃၁)ဘံုခြင္ကို သမာဓိ အလင္းနိမိတ္ျဖင့္ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာျပည္၊ နဂါးျပည္၊ ငရဲျပည္ စေသာ ေနရာေဒသမ်ားသို႔ သြားေရာက္ႏိုင္ရန္ စနစ္တက် သင္ၾကားေပးခဲ့သည္မွာ တရားေလာက၌ အထူးပင္ ထင္ရွားပါသည္။ မႏၱေလးတိုင္း ရန္ကင္းေအးၿငိမ္း ရိပ္သာတြင္လည္း ေယာဂီမ်ားကို တရားျပသေပးခဲ့ပါသည္။ ေယာဂီမ်ားမွာ ဆရာေတာ္၏ သမာဓိ ထူေထာင္နည္းျဖင့္ အလင္းနိမိတ္လႊတ္ကာ ထိုေနရာမ်ားသို႔ ေအာင္ျမင္စြာ သြားေရာက္ခဲ့ပါသည္။ ထိုေယာဂီမ်ား အထဲမွ ကမၼဌာန္းျပဆရာ ဦးျမင့္ႏိုင္ႏွင့္ ေယာဂီဦးေစာျမင့္တိုႏွင့္ ေတြ႔ဆံုခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ ေယာဂီမ်ားမွာလည္း ေမာင္းေထာင္ ေျမဇင္းဆရာေတာ္၏ နည္းျဖင့္ ဝိပႆနာကို ေအာင္ျမင္စြာ အားထုတ္ဖူးပါသည္။

ကမၼဌာန္းျပဆရာ ဦးျမင့္ႏိုင္က ဤပံုေတာ္မွာ ျမတ္စြာဘုရား၏ ပံုေတာ္ျဖစ္ေၾကာင္းကို စာေရးသူအား ယခုကဲ့သို႔ အားရပါးရ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

ေမး - ဆရာေရ၊ ေမာင္းေထာင္ ေျမဇင္း ဝိပႆနာ အေတြ႔အၾကံဳေလးကို ေျပာျပပါဦးခင္ဗ်ာ။

ေျဖ - ဟုတ္ကဲ့။ အဓိကကေတာ့ သမာဓိထူေထာင္ၿပီး သမာဓိ တည္ၾကည္လာေတာ့ စိတ္ကိုညႊတ္ၿပီး အလင္းနိမိတ္ လႊတ္တဲ့သေဘာပါ။ သမာဓိခိုင္ေတာ့ ဝိပႆနာကူးပါတယ္။

ေမး - တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္က လူ႔ျပည္နဲ႔ တူပါသလား ဆရာ။

ေျဖ - မဟုတ္ဘူးခင္ဗ်။ အကုန္လံုး အသက္ငယ္ငယ္ အရြယ္ေတြပါဘဲ။ အဝတ္အစားေတြကလည္း ေတာက္ေတာက္ ေျပာင္ေျပာင္ေတြ ဝတ္ၾကပါတယ္။ အနီေရာင္ ေတာက္ေတာက္၊ အဝါေရာင္ ေတာက္ေတာက္ တို႔ ဝတ္ထားပါတယ္။ အကုန္လံုးကလည္း ေပ်ာ္ေနၾကပါတယ္။ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြလည္း မ်ားပါတယ္။ အဝတ္အစားေတြကေတာ့ ပုဂံေခတ္က အဝတ္အစားအတိုင္း ဝတ္ၾကပါတယ္။ နတ္သားေတြ၊ နတ္သမီးေတြကေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အဲဒီလို ဝတ္ၾကပါတယ္။ ဘံုဗိမာန္ရွင္ နတ္သား၊ နတ္သမီးေတြကေတာ့္ ေရႊေငြ လက္ဝတ္ရတနာေတြ ဝတ္ၾကပါတယ္။ ဗိမာန္ရွင္ေတြကေတာ့ နည္းပါတယ္။ အေႁခြအရံ နတ္ေတြက မ်ားၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔က အျမဲေပ်ာ္ေနၾကတယ္ ခင္ဗ်။

ေမး - သိၾကားတို႔၊ နတ္မင္းႀကီး ေလးပါးတို႔ေရာ ေတြ႔ခဲ့ေသးလား ဆရာ။

ေျဖ - ဟုတ္ကဲ့။ သိၾကားမင္းကေတာ့ နတ္ဝတ္နတ္စားနဲ႔ အထူးအေနျဖင့္ အေရွ႕က ထူးျခားတဲ့ သူမတူတဲ့ အေဆာင္အေယာင္ ပါပါတယ္။ နတ္မင္းႀကီးေလးပါးကေတာ့ ေတာက္ေတာက္ အေရာင္ေတြ၊ အေဆာင္အေယာင္ေတြ ဝတ္ပါတယ္။ နီ၊ ဝါ၊ စိမ္း ျပာ တေရာင္စီပါ ဝတ္ၾကပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။ ၾကည့္ရင္ သိသာပါတယ္။

ေမး - ဆရာ ၿပီးေတာ့ ဘယ္ေရာက္ခဲ့ေသးလဲ။

ေျဖ - က်ေနာ္ကေတာ့ ဘုရားရွင္ အဘိဓမၼာ ေဟာၾကားတဲ့ သိၾကားမင္း ပ႑ဳ ကမၺလာ ေက်ာက္ျဖာတို႔၊ သုဓမၼာ ဇရပ္တို႔၊ နႏၵဝန္ ပန္းဥယ်ာဥ္၊ စူဠာမဏိ ေစတီေတာ္တို႔လည္း ေရာက္ပါတယ္။ နတ္ျပည္က ေကာင္းကင္ႀကီးကေတာ့ ပန္းေရာင္၊ ခရမ္းေရာင္ပါဘဲ။ ေျမျပင္ကေတာ့ ကတၱီပါ ေကာ္ေဇာစိမ္းႀကီးလိုဘဲ။

ေမး - ဘုရားရွင္ရဲ႕ပံုေတာ္ကိုလည္း ရွင္းျပပါဦး။

ေျဖ - ဟုတ္ကဲ့။ ပင္လယ္ကသစ္ပင္ ေျခရင္း ပ႑ဳ ကမၺလာ ေက်ာက္ျဖာေရွ႕ေရာက္ေတာ့ အဓိဌာန္ ျပဳၾကည့္ပါတယ္။ ဘယ္လို အဓိဌာန္ျပဳသလဲ ဆိုေတာ့ ဤေနရာသည္ ဘုရားရွင္ အဘိဓမၼာ တရားေတာ္ ဝါတြင္း (၃)လပတ္လံုး ေဟာၾကားခဲ့သည့္ေနရာ မွန္ပါလွ်င္ ဘုရားရွင္ကို သက္ရွိထင္ရွားအတိုင္း ဖူးေတြ႔လိုပါ၏လို႔ အဓိဌာန္ျပဳပါတယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ဖူးေတြ႔ရပါတယ္။ ၾကည္ႏူးဖို႔ ေကာင္းလိုက္တာဗ်ာ။ ပ႑ဳ ကမၺလာ ေက်ာက္ျဖာထက္မွာ ဘုရားရွင္က တင္ပလႅင္ေခြထိုင္ၿပီး တရားေဟာေနပါတယ္။ ေအာက္မွာက သႏၱဳသီ နတ္သား၊ သကၠ သိၾကားမင္း၊ နတ္မင္းႀကီး ေလးပါး၊ ျဗဟၼာမင္းေတြ ၿပီးေတာ့ မ်ားျပားလွတဲ့ နတ္ေတြ၊ ျဗဟၼာေတြဗ်ာ။ ေအာင္ဆန္းကြင္းမွာ ေဘာလံုးပြဲ ၾကည့္သလိုဘဲ။ အလယ္မွာ ဘုရားရွင္က တရားေဟာ၊ အလယ္ကေန အထက္ထိ နတ္ျဗဟၼာ ပရိတ္သတ္ေတြ။ အလြန္ၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းပါတယ္။

ေမး - ဆရာေရ၊ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ပံုေတာ္ကိုလည္း အေသးစိတ္ ေျပာျပပါဦး။

ေျဖ - ေအးဗ်၊ အခုပံုေတာ္နဲ႔ေတာ့ တေထရာတည္းဘဲဗ်ာ။ လည္ပင္းေတာ္က ဆင္စြယ္လို ျဖဴၿပီး အဖုအထစ္ မရွိဘူး ခင္ဗ်။ လံုးၿပီးေတာ့ ေခ်ာေနတာဘဲ။ နားေတာ္ကလည္း ပခံုးထိ ရွည္တယ္။ မ်က္ႏွာေတာ္ရဲ႕အလယ္မွာ ဥဏၰလံု ေမႊးရွင္ေတာ္လည္း ရွိတယ္ခင္ဗ်။ လက္ေတာ္ကလည္း သြယ္လ်တယ္။ ရွည္တယ္။ ေျခဖဝါးေတာ္ကလည္း ညီညာတယ္။ ႏွာေခါင္းေတာ္ကလည္း စင္းတယ္။ အထူးျခားဆံုးကေတာ့ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ပါဘဲ။ လိမ္လို႔ မရဘူးခင္ဗ်။ ပုခံုးေတာ္ကေန ထြက္တာဗ်။ နတ္ျဗဟၼာေတြနဲ႔ ယွဥ္ရင္ ဘယ္လိုမွကို ႏိႈင္းယွဥ္လို႔ မရေအာင္ ထူးျခားၿပီး သြင္ျပင္လကၡဏာ ၾကည္လင္ပါေပတယ္ဗ်ာ။ ၾကည္ညိဳစရာ အရမ္းေကာင္းပါတယ္ဗ်ာ။

ေမး - ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အခုလို စိတ္ရွည္လက္ရွည္နဲ႔ ရွင္းျပေပးတဲ့အတြက္ပါ။

ေျဖ - ဟုတ္ကဲ့။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ဝမ္းေျမာက္ပါတယ္။ ကမာၻကို ျပန္႔ေအာင္ ျဖန္႔ေပးပါခင္ဗ်ာ။ ထူးျခားပါလိမ့္မယ္။

ထိုအေမးအေျဖ လုပ္ခဲ့ေသာ ဆရာဦးျမင့္ႏိုင္မွာ ယခုလက္ရွိ မႏၱေလးၿမိ့ဳ ၇၄လမ္းႏွင့္ ၃၅လမ္းၾကားေထာင့္တြင္ ေနထိုင္လ်က္ရွိၿပီး ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ ေယာဂီဦးစိုးျမင့္ကိုလည္း ဖုန္းနံပါတ္ (၉၅-၂-၃၂၂၇၉)သို႔ ဆက္၍ ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ ဆရာဦးျမင့္ႏိုင္မွာ ေယာဂီဦးေစာျမင့္အား ဝိပႆနာရႈမွတ္နည္း သင္ၾကားျပသေပးခဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္. ယခုလည္း ဝိပႆနာတရားေတာ္မ်ားကို သင္ၾကားျပသေပးလ်က္ ရွိပါသည္။ ထို႔အျပင္ ရန္ကင္းေအးၿငိမ္း ဓမၼရိပ္သာသို႔ ဖုန္းနံပါတ္ (၉၅-၂-၅၇၂၅၃) သို႔ဆက္၍ ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။



"ဘယ္ေလာက္အားေကာင္းတဲ့မုသားျဖစ္ပါေစ။ ဘယ္ေတာ့မွအမွန္ျဖစ္မလာႏိုင္ဘူး။"

အလင္းဆက္
၄.၄.၂၀၁၀

3 comments:

  1. ေက်းဇူအထူးသင္ရိွပါသည္

    ReplyDelete

  2. Johann Zahn designed the first camera in 1685. But the first photograph was clicked by Joseph Nicephore Niepce in the year 1814. It was thousands of years back that an Iraqi scientist Ibn- al- Haytham made a mention of this kind of a device in his book, Book of Optics in 1021. The earlier cameras were incapable of saving the images and were huge in size. The first practical photography was invented by Louis Daquerre in 1829 but he took almost 10 years to produce the effective method which was named after him as daquerreotype. All this was done in Niepce’s partnership. The process of obtaining a picture on a silver- coated copper sheet was mentioned in a booklet. Louis and Niepce’s son sold the rights of the process to the French government and soon there were number of daquerreotype studios working.

    Many people then worked on improving the technology. In 1841, Henry Fox Tablot invented calotype; the process of getting number of positives from a single negative. Hamilton Smith got patent for tintypes in 1856. The year 1851 witnessed the development of wet plate negatives by Frederick Scoff Archer followed by the invention of dry plate negatives in 1879. George Eastman invented the flexible film roll in 1889. The color photography at commercial level started in the year 1940. This was the beginning of comfortable photography with a handy camera.

    ReplyDelete